WAT ZIJN SUPERFOODS

SUPERFOODS

Iedereen heeft het er tegenwoordig over. Wat zijn super foods? En zijn super foods werkelijk zo goed voor de gezondheid als iedereen beweert?

WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN SUPERFOODS?

SuperfoodsVerschillende soorten superfoods

Uit onderzoek is gebleken dat als je dagelijks meerdere super foods eet, dat je:

-langer leeft
-minder last hebt van huidveroudering
-op latere leeftijd last begint te krijgen van huidveroudering
-minder kans hebt op vele levensbedreigende ziektes
-fitter bent
-beter slaapt en je gedurende de dag energieker voelt
-een verhoogd libido hebt
-minder last hebt van obstipatie
-beter gehumeurd bent
-een beter uithoudingsvermogen hebt
-minder kans hebt om depressief te raken
-slanker wordt
-minder last hebt van allerlei dagelijkse kwaaltjes, zoals hoofdpijn.

WELKE VOEDINGSMIDDELEN WORDEN ALS SUPER FOODS BESCHOUWD?

Hierboven heb je genoeg redenen kunnen lezen waarom je meer super foods zou moeten eten. Tijd om te beginnen dus! Hieronder staan enkele super foods.

-haver
-bosbessen
-sinaasappelen
-broccoli
-groene thee
-tomaten
-spinazie
-soja
-walnoten
-peulvruchten
-pompoen
-zoete aardappelen
-gember
-bruine bonen
-pure chocolade
-groene appels
-avocado
-rode bietjes
-cacao
-knoflook
-uien
-olijfolie
-rode wijn (mits niet meer dan 1 glas per dag, daarna heeft het een toxerende werking!)

SUPERFOODS COMBINEREN

Superfoods ontbijt
Sojamelk (of sojayoghurt) met haver en stukjes pure chocolade en eventueel stukjes walnoot.

Super foods tussendoortje
Groene appel, sinaasappel, bosbessen of een handje walnoten

Superfoods lunch
Meng geperste knoflook en olijfolie (eventueel met wat kruiden erbij) en smeer dit uit over brood. Snijd een tomaat in plakjes en leg deze over het brood. Rooster je brood en je hebt een heerlijke Mediterrane lunch van super foods.

Superfoods avondeten
Je kunt super foods op verschillende manieren toevoegen aan je avondeten.

Gebruik bijvoorbeeld olijfolie in plaats van zonnebloemolie, eet als groente broccoli of spinazie, maak eens een heerlijke salade van rode bietjes of voeg eens wat vaker peulvruchten aan het avondeten toe. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Leave a Reply

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten