Het South Beach Dieet

South Beach dieet

Hier is het South Beach dieet ontstaan!

Het South Beach dieet is een populair dieet uit Amerika, ontwikkeld door de cardioloog Arthur Agatston. Het dieet zorgt ervoor dat je snel al je overtollige kilo´s verliest en ze er ook afhoudt en uiteindelijk je gezondheid verbetert.

Hoe werkt het South Beach dieet precies en wat zijn de voor- en nadelen? Lees hier alles over het South Beach dieet.

Hoe werkt het South Beach dieet

Tijdens het South Beach dieet leer je te kiezen voor de juiste voedingsmiddelen. De juiste koolhydraten en de goede vetten. Hierdoor zul je kilo’s verliezen, in de eerste twee weken van het dieet kan dit al tussen de 3,5 en 6 kilo zijn. Daarna verlies je nog meer gewicht tot je op je streefgewicht bent.

Om dit te bereiken is het South Beach dieet opgedeeld in drie fases. Deze fases zijn niet voor iedereen even lang. Dat maakt het South Beach dieet uniek. Je kunt het dieet naar je eigen hand zetten en je gewichtsverlies beïnvloeden.

Hoe zien de 3 fases van het South Beach dieet eruit

Fase 1;

Tijdens fase 1 mag je geen koolhydraten eten.  Je bent dan aan het eind van de fase  3,5 tot 6 kilo lichter. Dit gedeelte van het dieet is voor iedereen hetzelfde. Je mag tijdens de eerste 14 dagen geen brood, rijst aardappelen, pasta, fruit, snoep, koekjes, cake, ijs of suiker. Deze fase is bedoeld om je lichaam en jezelf te laten wennen aan een stabiel bloedsuikergehalte. Je zult even moeten doorzetten, maar dan ben je van het gevoel van snacken en het hunkeren naar suiker af. Je verliest echter geen gewicht omdat je minder eet, je gaat alleen andere voedingsmiddelen eten. Na twee weken verandert het dieet en mag je wel weer koolhydraten eten.

Fase 2;

Deze fase is voor iedereen anders. Hij loopt namelijk totdat je je streefgewicht bereikt hebt. Voor de één is dat twee weken, voor de ander een half jaar. Het is maar net hoeveel gewicht je wilt verliezen. Je verliest tijdens deze fase gemiddeld een halve tot een kilo per week.  Ben je eenmaal op je streefgewicht dan ga je verder naar fase 3.

Fase 3;

Aangekomen in deze fase merk je dat je een ander eetpatroon aangeleerd hebt, waardoor je deze fase eigenlijk de rest van je leven kunt volhouden. Je hoeft niet steeds meer aan het dieet te denken, maar je weet welke voedingsmiddelen schadelijk zijn en welke niet.

Voor- en nadelen van het South Beach dieet

De voordelen van dit dieet zijn;

  • Snel en blijvend gewichtsverlies
  • Verbeterde gezondheid
  • Geen crashdieet
  • Lengte van het dieet is persoonlijk aan te passen

De nadelen;

  • Strikt de eerste twee weken zonder suiker volgen (kan zwaar zijn)
  • Boodschappenlijstjes nodig met wat je wel en niet mag eten

Lees hier meer over fase 1 van het South Beach dieet.

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten