Het pindakaas dieet

pindakaas dieet

Lekker broodje pindakaas tijdens pindakaas dieet!

Tijdens het pindakaas dieet mag je niet alleen maar pindakaas eten zoals de naam suggereert. Pindakaas komt wel regelmatig terug tijdens het dieet. Vrouwen eten ongeveer 4 eetlepels pindakaas per dag en mannen ongeveer 6 eetlepels. Hoe werkt het pindakaas dieet en hoeveel kun je ermee afvallen?

Waar komt het pindakaas dieet vandaan

Het pindakaas komt uit Amerika en is bedacht door een redactrice; Holly McCord, van een gezondheidstijdschrift genaamd Prevention. Het dieet dat ze heeft bedacht is caloriearm en werkt met voedingsschema’s en recepten. Met het dieet zou je 225 gram tot 450 gram per week kunnen afvallen mits streng gevolgd.

Hoe werkt het pindakaas dieet

Naast pindakaas, mag je ook fruit, groenten, noten, kip, volkorenbrood, ontbijtgranen en melk eten en drinken. Deze melk moet dan wel vetarm zijn.

Door de recepten te maken die bij het pindakaas dieet horen, komen vrouwen nooit boven de 1500 calorieën per dag uit en mannen niet boven de 2200 calorieën. Hierdoor val je in een snel tempo af.

Waarom is pindakaas zo gezond

Pinda’s bevatten enkelvoudig onverzadigde vetzuren, eiwitten, vitamine E, zink en nog andere stoffen. Vooral de onverzadigde vetzuren die in de pindakaas zitten, zijn zeer gezond.

  • Zo zorgen onverzadigde vetzuren ervoor dat het goede cholesterol wordt verhoogd en het slechte cholesterol wordt verlaagd. Op deze manier stimuleren onverzadigde vetzuren het menselijk lichaam gezond te blijven en beschermen ze de mens tegen hart- en vaatziekten.
  • Omdat pindakaas boordevol eiwitten zit, zorgt het ervoor dat de bloedtoevoer naar je spieren efficiënter verloopt. Door pindakaas te eten onderhoud je dus je spierweefsel en verbrandt je meer calorieën per dag wat gunstig is als je wilt afvallen.
  • Daarnaast zorgt pindakaas voor een langdurig verzadigend gevoel, wat handig is als je op dieet bent, want dat heb je minder zin in lekkere tussendoortjes.

Voorbeeld dagmenu pindakaas dieet

Het pindakaas dieet staat omschreven in een boek genaamd ‘The Peanut Butter Diet’.

Ben je geïnteresseerd in het pindakaas dieet, dan kun je hieronder een voorbeeld dagmenu zien;

Ontbijt; 1 kleine banaan, 1 portie ontbijtgranen met hele granen, 1 beker melk met 0% vet en 1 eetlepel geschaafde amandelen.

Lunch; twee sneetjes volkoren brood, 2 eetlepels pindakaas, 2 eetlepels kwark en 1 appel

Tussendoortje; 2 eetlepels pindakaas, 120 gram bleekselderij en groentesap

Avondeten; 110 gram kipfilet, 225 gram salade, 30 gram kaas met minder vet, ¼ avocado of 2 eetlepels noten, 2 theelepels olijfolie en 2 theelepels azijn

Tussendoortje; 1 mandarijn

Gezond alternatief voor het pindakaas dieet: Paleo Eten

Het pindakaas dieet is één van de betere diëten, maar er gaat niets boven een gezond eetpatroon  om gezond af te vallen. Zo’n gezond eetpatroon is ongetwijfeld het Paleo dieet.

Veel meer een gezond eetpatroon dan een dieet, zodat je het na een korte aanpassingsperiode gemakkelijk levenslang kunt volhouden.

Paleo eten is niet alleen positief voor je overgewicht. Het heeft niet alleen dezelfde voordelen als het pindakaas dieet, doordat je het paleo dieet levenslang kunt volhouden zijn de gezondheidsvoordelen enorm. Het stimuleer je algemene gezondheid en heeft een gunstig effect bij aderverkalking, levensbedreigende hart- en vaatziekten, hoge bloeddruk, een verstoord cholesterolgehalte en diabetes.

Alles over Paleo eten en gemakkelijke Paleo recepten, vind je HIER

 

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten