Het 4 dagen dieet

4 dagen dieet

Mooi in je bikini met het 4 dagen dieet!

Het 4 dagen dieet is anders dan het 3 dagen dieet. Het is echt bedoeld om in 4 dagen 5 kilo gewicht te verliezen. Dus even snel wat gewicht kwijt voor een feestje of vakantie of om mooi in je bikini te passen.  Het 4 dagen dieet geeft snel resultaat, maar kun je niet te lang volgen vanwege mogelijke tekorten aan voedingsstoffen. Lees hier alles wat je wil weten over het 4 dagen dieet.

Hoe werkt het 4 dagen dieet

Tijdens het 4 dagen dieet moet je je strikt aan de regels houden die voorgeschreven staan voor die dag. Daarnaast is het verstandig 2 liter water te drinken of ongeveer 10 glazen. Daarnaast mag je koffie en thee zonder melk nuttigen.

Voordelen van het 4 dagen dieet

  • Snel resultaat (5 kilo in 4 dagen)
  • Makkelijk te volgen
  • Benodigdheden te koop bij de supermarkt
  • Geeft een vol gevoel

Nadelen van het 4 dagen dieet

  • De dagen dat je het dieet volgt zijn zeer streng, je zult waarschijnlijk last hebben van een hongergevoel of het koud hebben. Dit is niet heel erg, maar comfortabel is het zeker niet.
  • Je kunt het dieet niet heel lang volhouden. Je mag het 4 dagen dieet wekenlang volhouden, maar is dit goed uitvoerbaar? Hoe zorg je dat je tijdens de overige 3 dagen niet teveel gaat eten of gaat compenseren? Over deze zaken moet je goed nadenken voor je aan het 4 dagen dieet begint.
  • Als je het 4 dagen dieet te lang volgt, kun je een tekort aan voedingsstoffen oplopen.
  • Het gewichtsverlies is niet van blijvende aard. Je zult meer vocht dan vet verliezen. Dit zie je als gewichtsverlies terug op de weegschaal. Helaas is dit gewichtsverlies niet voor de lange termijn, als je stopt met het 4 dagen dieet, zul je het verloren gewicht snel weer terug hebben of zelfs meer door het beruchte jojo-effect.

Wel of niet het 4 dagen dieet gaan volgen

Uiteindelijk beslis je zelf of je het 4 dagen dieet gaat volgen om snel gewicht te verliezen. Is het je doel om binnen een paar weken in die mooie bikini te passen of ga je binnenkort trouwen, dan kan het 4 dagen dieet zeker helpen. Maar als je denkt dat je met het 4 dagen dieet blijvend zult afvallen, dan kun je er beter helemaal niet mee beginnen en bijvoorbeeld eens te kijken naar een alternatief zoals het 7*7 Afslank Receptenboek.

Uiteindelijk kan het 4 dagen dieet niet voor een gewichtsverlies op de lange termijn zorgen. Als je niet leert hoeveel calorieën je per dag mag hebben, is de kans dat het jojo effect om de hoek komt kijken erg groot.

Alternatief voor het 4 dagen dieet

Een veel beter alternatief dan het 4 dagen dieet om snel af te vallen op een gezonde manier, die ook nog eens veel langer resultaat heeft is het  7×7 Afslank Receptenboek van Jasper Alblas. Met dit dieet verlies je snel gewicht en dit gewicht blijft ook weg. Daarnaast heb je geen last van een constant honger gevoel en hoef je niet wekenlang volgens een bepaald patroon te leven, waarbij je 4 dagen niets mag en dan 3 dagen niet precies weet wat te doen.

4 dagen dieet

Met het 7×7 Afslank Receptenboek kun je op een gezonde en ook lekkere manier tot wel 8 kilo per maand afvallen. Ontdek hier hoe ook jij kunt afvallen met het 7×7 Afslank Receptenboek!

Toch beginnen aan het 4 dagen dieet

Vind hieronder de dagindelingen van het 4 dagen dieet.

Dieetschema van het 4 dagen dieet

  Dag 1 Dag 2 Dag 3 Dag 4
Ontbijt 1  gekookt ei1  halve grapefruit1  snee volkoren brood1  beker magere melk Muesli met magere melk en appel of peer1  halve grapefruit Een kom magere yoghurt1  snee volkorenbrood met magere smeerkaas1 grapefruit Fruitsalade   (bijvoorbeeld peer, appel, aardbeien) met yoghurt en honing
Lunch 2   rijstwafels of knäckebrödVers fruit met magere yoghurt Grote salade met dressing en tonijn eigen nat1 snee volkoren brood Cup a soupSandwich met kalkoen of kip, tomaat, sla en komkommer 1 grote bruine bol belegd met 30+ kaas en tomaat
Diner Grote   salade met dressingZilvervliesrijst (1 kopje)100 gram kipfiletYoghurt of magere melk 100 gram mager vlees of vis200 gram groenten1 gepofte aardappel1 kop bouillon Pasta met verse tomatensaus150 gram gestoomde of verse vis 100 gram biefstukBestrooid met zout en peper250 gram tomaten1 eetlepel kappertjes

Tussendoor mag je elke dag wortel, komkommer en fruit eten als je honger hebt. Gebruik dan liever wortel en komkommer dan fruit, omdat dit toch nog wel de nodige calorieën levert.

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten