Het 10 dagen dieet

10 dagen dieet

5 kilo afvallen in 10 dagen!

Wil je snel wat kilo’s kwijt voor de feestdagen of voor je vakantie? Dan kan het 10 dagen dieet uitkomst bieden.  Doordat je binnen 10 dagen veel resultaat ziet, blijf je gemotiveerd om het 10 dagen dieet vol te houden. Hoe werkt het 10 dagen dieet, wat mag je eten en welke resultaten kun je er mee behalen? Lees het hier.

Hoe werkt het 10 dagen dieet

De naam zegt het eigenlijk al. Je volgt 10 dagen lang dit dieet en je valt ongeveer 5 tot 7 kilo af als je je aan het voorschrift houdt. Doordat het dieet veel eiwitten bevat, zul je langer vol zitten na het eten. Dit zorgt dat ervoor dat je het dieet beter vol kunt houden.

Bij elk dieet zijn er een paar regels die je in acht moet houden. Zo schrijft het 10 dagen dieet voor dat je;

  • Minstens 2,5 liter vocht per dag drinkt
  • Je alleen mager vlees mag en vetvrij moet braden
  • Dat je boter moet vervangen door margarine
  • Dat je geen mayonaise mag bij de sla, maar wel een dressing
  • Dat je bij voorkeur volkorenbrood eet
  • Dat je geen sausjes neemt bij de groenten
  • Dat je onbeperkt water, koffie en thee zonder suiker en melk mag
  • Dat alcohol niet is toegestaan

Voordelen van het 10 dagen dieet

– Het dieet bevat niet al te veel regels
– Het dieet is erg gevarieerd
– De recepten zijn makkelijk
– Je mag het dieet volgen tot je op je streefgewicht bent
– Je zult weinig honger hebben tijdens het dieet

Nadelen van het 10 dagen dieet

– Het is een tijdelijk dieet, je leert geen nieuwe levensstijl aan
– Het dieet bevat maar 1000 tot 1100 calorieën per dag. Hierdoor kun je te maken krijgen met het jojo-effect als je stopt met het 10 dagen dieet en zelfs meer gaan wegen dan voor het dieet

ALTERNATIEF VOOR HET 10 DAGEN DIEET

Een veel beter alternatief dan het 10 dagen dieet om snel af te vallen op een gezonde manier, die ook nog eens veel langer resultaat heeft is het  Smoothie Afslank Plan van Jasper Alblas. Met dit dieet verlies je snel gewicht, maar de verloren kilo’s blijven ook echt weg en zul je niet te maken krijgen met het jojo-effect.

smoothie afslank plan

Met het Smoothie Afslank Plan kun je op een gezonde en ook lekkere manier tot wel 8 kilo per maand afvallen. Ontdek hier hoe ook jij kunt afvallen met het Smoothie Afslank Plan!

Toch beginnen aan het 10 dagen dieet?

Vind dan hieronder het dieetschema.

Dieetschema van het 10 dagen dieet

  Ontbijt Lunch Avondeten
Dag 1 1 boterham met margarine, 1 ei, 1 appel en 2 koppen thee of koffie  2 boterhammen belegd met ham, 1 zure augurk, 1 glas sinaasappelsap 2 kleine aardappelen, 2 soeplepels groenten, 100 tot 120 gram vlees, 1 sinaasappel, een kommetje magere kwark
Dag 2 2 boterhammen met halvajam, 1 of 2 koppen thee of koffie  2 boterhammen, 1 banaan, 250 gram magere kwark en 1 glas sap naar keuze  1 magere schnitzel, 2 eetlepels aardappelsalade, 1 portie sla, 1 appel en 1 glas sap
Dag 3 1 boterham belegd met magere vleeswaren, 1 sinaasappel en 1 of 2 koppen thee of koffie 2 boterhammen belegd met magere vleeswaren, 1 portie rauwkost en 1 glas sap Groentesoep zonder balletjes, 2 soepkommen
Dag 4 1 boterham belegt met 1 plak magere kaas, 1 gekookt ei en 1 of 2 koppen koffie of thee 2 boterhammen met magere worst, 1 klein broodje of knäckebröd, 1 kop koffie of thee 1 soeplepel rijst, 100 gram vlees, 1 grote portie sla en 1 sinaasappel
Dag 5 2 boterhammen met magere smeerkaas en 1 of 2 koppen thee of koffie 1 stuk appeltaart, 1 banaan, 1 of 2 koppen koffie of thee 2 kleine aardappelen, 100 gram vlees of vis, 1 portie sla, 1 glas fris
Dag 6 1 snee brood met 2 gekookte eieren, 1 of 2 koppen koffie of thee  2 broodjes met magere vleeswaren, 1 glas sap 2 aardappelen, 1 soeplepel groente, 1 soeplepel mager goulashvlees, 1 glas sap
Dag 7 2 boterhammen met halvajam, 1 of 2 koppen thee of koffie  2 boterhammen met 50 gram magere kaas, 1 zure augurk, 1 stuk appeltaart of kwarktaart, 2 koppen koffie of thee 2 eetlepels aardappel, halve gegrilde kip,  1 portie sla, 5 halve perziken en 1 glas sap
Dag 8 2 broodjes met margarine, 1 eetlepel honing en 1 of 2 koppen koffie of thee 2 boterhammen, 250 gram magere kwark, 1 sinaasappel en 1 kop koffie of thee 2 kleine aardappelen, 2 soeplepels groenten, 1 tartaartje en 1 glas sap
Dag 9 1 boterham belegd met magere vleeswaren, 1 gekookt ei en 1 of 2 koppen koffie of thee 2 boterhammen belegd met ham, 1 augurk en 1 glas sap Zuurkoolstamppot, gemaakt uit veel zuurkool, 2 aardappelen, en 3 knakworstjes, 1 sinaasappel
Dag 10 1 boterham belegd met magere kaas, 1 appel en 1 of 2 koppen thee of koffie 2 boterhammen belegd met magere vleeswaren, 1 ei en 1 kop thee of koffie 1 soeplepel spaghetti met 100 gram mager vlees en een grote portie sla, 1 glas karnemelk of sap

Welke resultaten kun je behalen met het 10 dagen dieet

Na 10 dagen zou je op zijn minst 5 kilo kwijt moeten zijn. Je mag het dieet volgen totdat je je streefgewicht behaald hebt. Je kunt dus zoveel afvallen als je zelf wilt met dit dieet.

10 Comments

  1. kimberley pex Reply
  2. crashdieet Reply
  3. kimberley pex Reply
  4. Joanie Reply
    • Eveline Reply
      • Nancy Reply
  5. Rachel Reply
    • Eveline Reply
  6. Bianca Reply
  7. Bianca Reply

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten