Fruitdieet | Is een fruitdieet geschikt voor jou?

Is een fruitdieet geschikt voor jou? Als je graag fruit eet, volgen hier enkele voorbeelden van fruitdiëten. Veel succes en doorzettingsvermogen bij uw gevecht met de weegschaal.

Het fruitdieet

fruitdieet

Kies voor fruit!

Hoe werkt het tweedaagse fruitdieet?

  • Je volgt dit dieet gedurende 2 dagen. De volgende dag eet je je normale menu. Zorg er op deze ‘normale eetdag’ wel voor dat je 1 tot 2 eetlepels olie binnen krijgt (zonnebloem- of maïsolie) en ook extra eiwitten. Eventueel maak je zelf een eiwitshake: een beker melk, een beker volle yoghurt en 2 koffielepels proteïnepoeder.
  • Spreid het eten van het fruit over de hele dag. Eventueel vul je het menu aan met 1 tot 2 vitaminetabletten.
  • Wat drinken betreft: koffie (ongezoet), thee en water.
  • Af te raden: bananen en avocado (bevatten te veel calorieën) en druiven (teveel suiker). En natuurlijk: veel bewegen!
  • Advies: het fruitdieet mag niet langer dan 3 weken worden gevolgd. Anders loop je het risico op een tekort aan sommige voedingsstoffen.

Fruitdieet en calorieën

Hier volgt een lijst met fruit en het aantal calorieën per 100 gram:
  • Aalbessen: 24
  • Aardbeien: 24
  • Abrikozen: 36
  • Appel: 40
  • Appelsien: 42
  • Bosbessen: 28
  • Frambozen: 32
  • Kersen: 52
  • Kiwi: 40
  • Kruisbessen: 40
  • Mango: 60
  • Meloen: 48
  • Peren: 40
  • Perziken: 36
  • Pompelmoes: 28
  • Pruimen: 40
  • Watermeloen: 36
  • Zwarte kers: 40

Het appeldieet

Hoe werkt het?

Overgewaaid uit Amerika en heel eenvoudig: eet voor elke maaltijd 1 appel en je valt tot 1 kilo per week af! De appel zorgt ervoor dat je hongergevoel verdwijnt. Nog een pluspunt van het eten van appelen: ze bevatten anti-oxidanten, met name de schil en vooral: hoe meer kleur, hoe meer anti-oxidanten! Dit dieet is voor iedereen geschikt maar het kilo’s verliezen gaat niet snel!

Nadelen van dit dieet: het gaat al snel vervelen!

Lees hier meer over het appeldieet.

Het bananendieet

Overgewaaid uit Japan en al enkele jaren oud. Dit dieet valt ook op door zijn eenvoud: ’s morgens alleen bananen eten met water op kamertemperatuur. De rest van de dag eet je dan weer normaal. Experts hebben echter hun twijfels over dit dieet: zij vinden het geen wetenschappelijk bewezen methode is om te vermageren!

Lees hier hoe je kunt afvallen met bananen.

Leave a Reply

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten