Het bikinidieet

Het bikinidieet!

Het bikinidieet!

Wil je snel voor de zomer wat gewicht verliezen en er weer goed uitzien in bikini? Dan is het drie weken durende programma dat zichzelf het bikinidieet noemt misschien wel iets voor jou! Met het kiezen van de juiste voedingsmiddelen, smelten de kilo’s zonder dat je honger hebt. 

Hoe werkt het bikinidieet

Tijdens het bikinidieet eet je maar drie maaltijden per dag en eet je geen tussendoortjes. Hierdoor voorkom je dat de insulinespiegel steeds stijgt. Je hebt dan minder honger, waardoor je vet makkelijker afbreekt. Neem tussen de maaltijden wel genoeg water, minstens twee a drie liter.

De beste tijden om te eten zijn;

  • Ontbijt; tussen 7 en 8 uur in de ochtend
  • Lunch; tussen 13.00 en 14.00 uur in de middag
  • Avondeten; tussen 18.00 en 19.00 uur in de avond

Bij het bikinidieet mag je kiezen welk ontbijt, lunch of diner je wil nuttigen. Je hebt de keuze uit meerdere recepten voor ontbijt, lunch en avondeten. Op deze manier gaat het bikinidieet niet vervelen.

Daarnaast gebruik je voor de maaltijden steeds één van de volgende drankjes;

  • 200 ml appelsap, met 1 theelepel duindoornsiroop, op smaak gebracht met kaneel of vanille
  • 200 ml grapefruitsap, met 1 theelepel duindoornsiroop, op smaak gebracht met kaneel of vanille
  • 200 ml sinaasappelsap, met 1 theelepel duindoornsiroop, op smaak gebracht met kaneel
  • 200 ml tomatensap, pittig gekruid met chilipoeder of tabasco

Naast het voedingspatroon moet je elke dag een vorm van lichaamsbeweging beoefenen. Dit kan wandelen zijn, maar ook zwemmen. Zo kun je met dit programma blijvend 5 kilo afvallen in drie weken.

Het ontbijt van het bikinidieet

Bij het ontbijt van het bikinidieet kun je kiezen uit de volgende mogelijkheden;

  1. Vruchtenmuesli
  2. Volkorenbrood met hüttenkäse
  3. Volkorenbrood met frambozenkwark
  4. Rode vruchtenyoghurt
  5. Rode vruchtenkefir
  6. Appelkwark

De lunch van het bikinidieet

Bij de lunch van het bikinidieet kun je kiezen uit de volgende recepten;

  1. Linzen met ham
  2. Kabeljauw met aardappelen uit de oven
  3. Runderfilet met eekhoorntjesbrood
  4. Koolvisfilet met asperges
  5. Gegratineerde groentespaghetti
  6. Gevulde courgette

Het avondeten van het bikinidieet

Bij het avondeten van het bikinidieet kun je kiezen uit de volgende mogelijkheden;

  1. Roggebroodyoghurt
  2. Tomatensalade met schapenkaas
  3. Mozzarellasneetjes
  4. Sneetje brood met ham en kaas
  5. Rucolasalade met zonnebloempitten
  6. Rauwkost met kruidendip

Lees in de volgende berichten de recepten die horen bij het bikinidieet.

Vind hier de recepten behorende bij het ontbijt.

Vind hier de recepten behorende bij de lunch.

Vind hier de recepten voor het avondeten van het bikinidieet.

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten