Waar bestaat een gezond ontbijt uit

gezond ontbijt

Hoe ziet een gezond ontbijt eruit?

Mensen met overgewicht slaan vaak het ontbijt over. Ze denken dat ze dan calorieën missen of compenseren voor het feit dat ze de avond ervoor teveel gegeten hebben. Helaas blijkt het dan mensen na het overslaan van het ontbijt juist meer gaan snacken gedurende de dag en dat de gemiste calorieën ruimschoots worden ingehaald.

Naast het idee dat je minder calorieën zou binnen krijgen, zijn er mensen die zeggen dat ze het ontbijt niet wegkrijgen ’s ochtends vroeg. Ik kan me indenken dat het eten van brood inderdaad droog is of dat je er geen trek in hebt, maar er zijn voldoende alternatieven om te nemen zodat je wel degelijk een goed ontbijt hebt genoten.

Maar waar bestaat een gezond ontbijt dan precies uit? Vind hier tips voor het maken van een gezond ontbijt, ook als je liever geen brood eet als ontbijt.

Voordelen van een gezond ontbijt

Ontbijten heeft meer voordelen naast het feit dat je minder snackt gedurende de dag;

  • Ontbijten is goed voor de school en studie prestaties
  • Je bent productiever op je werk
  • Je hebt meer energie en begint de dag niet futloos
  • Het is goed voor de stoelgang (als je daar last van hebt)
  • Geeft het goede voorbeeld voor kinderen

Waar bestaat een gezond ontbijt uit

Als je hebt besloten te gaan ontbijten, waar moet dit gezonde ontbijt dan uit bestaan?

Er zijn meerdere opties.

Ontbijten met brood;

Kies voor volkorenbrood, met mager beleg zoals 20+ kaas, magere vleeswaren als beenham of kipfilet en een glas halfvolle of magere melk. Je kunt ook kiezen voor fruit als banaan of aardbeien op brood.

Ontbijten met yoghurt;

Kies voor magere yoghurt en voeg daaraan fruit toen. In de yoghurt zijn fruitsoorten als bessen (aardbeien, aalbessen en bramen) lekker. Eventueel voeg je aan de yoghurt muesli toe. Let hierbij op dat er niet teveel suikers inzitten.

Ontbijten met havermout;

Havermout staat bekend als zeer gezond en is dan ook perfect om de dag mee te starten. Lees hier meer over het havermout dieet voor tips en variaties met havermout.

WIL JIJ GRAAG EEN PAAR KILO AFVALLEN OP EEN GEZONDE MANIER?

Dan is er nu een gezonde methode om eens te proberen. De Afslankrecepten Bijbel van Oscar Helm biedt meer dan 100 gezonde recepten om tot wel 8 kilo per maand aan gewicht te verliezen. Voordeel hiervan is dat je geen honger hoeft te leiden en dat de verloren kilo’s niet meer terugkomen. Ook is het dieet gevarieerd en kom je geen voedingsstoffen tekort. Hierdoor kun je snel en blijvend gewicht verliezen.

afslankreceptenbijbelresultaten

Ontdek hier hoe ook jij tot wel 8 kilo per maand kunt verliezen met de Afslankrecepten Bijbel!

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten