Gezonde tussendoortjes van minder dan 100 calorieën

Probeer je af te vallen en volg je een dieet? Of let je gewoon op de tussendoortjes en neem je eens geen koek of snoep maar een gezonder alternatief? Vind dan hier tussendoortjes die minder dan 100 calorieën per stuk bevatten en weinig kwaad kunnen als je honger of trek hebt om te eten.

Tussendoortje ongezond of niet

Als je aan het diëten bent is het soms juist verstandig een tussendoortje te eten. Je hebt hierdoor minder honger en je kunt er een eetbui mee voorkomen. Ook eet je waarschijnlijk bij de volgende maaltijd minder dan als je geen tussendoortje zou eten. Natuurlijk is het wel van belang de juiste tussendoortjes te kiezen en niet te gaan voor een zakje chips of een lekkere koek.  Een tussendoortje is dus eigenlijk helemaal niet zo ongezond, mits je de juiste kiest. Om je te helpen bij het kiezen van het juiste tussendoortje staan hieronder twee lijsten met zowel zoete als hartige tussendoortjes.

Wat zijn gezonde zoete tussendoortjes

zoete tussendoortjes

Fruit is een gezond zoet tussendoortje!

  • Een stuk fruit, let hierbij achter op bananen en druiven. Deze bevatten meer calorieën dan andere soorten fruit per 100 gram.
  • Blokje pure chocolade, kies voor pure chocolade en niet voor melk of witte chocolade.
  • Yoghurt met een theelepel honing, kies bijvoorbeeld voor Griekse yoghurt.
  • Een eierkoek, met name bekend geworden door het Sonja Bakker Dieet.
  • Een speculaasje, ongeveer 50 tot 60 calorieën per koekje.
  • Een plak ontbijtkoek, liefst volkoren.
  • Een waterijsje
  • Beschuitje met halvajam of appelstroop.
  • Gewone rozijnen, een klein doosje.

Wat zijn gezonde zoute of hartige tussendoortjes

hartige tussendoortjes

Japanse mix!

  • Volkoren knäckebröd met 20+ kaas.
  • Worteltjes met een kruidige dip.
  • Kop heldere bouillon.
  • Handje pistachenootjes, liefst ongezouten.
  • Een gekookt ei.
  • Rijstwafel met kaas of magere vleeswaren.
  • Handje Japanse mix.
  • Toastje met zalm.

Met tussendoortjes kun je dus aardig variëren en is er voor iedereen wat wils.

WIL JE GRAAG MEER DAN EEN PAAR KILO VERLIEZEN IN KORTE TIJD?

Dan is er nu een goed alternatief om eens te proberen. Het Smoothie Afslank Plan van Jasper Alblas biedt gezonde recepten om tot wel 8 kilo per maand aan gewicht te verliezen. Voordeel hiervan is dat je geen honger hoeft te leiden en dat de verloren kilo’s niet meer terugkomen. Ook is het dieet gevarieerd en kom je geen voedingsstoffen tekort. Hierdoor kun je snel en blijvend gewicht verliezen.

smoothie afslank plan

Ontdek hier hoe ook jij tot wel 8 kilo per maand kunt verliezen met het Smoothie Afslank Plan!

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten