Afvallen met zwemmen

Afvallen met zwemmenWil je graag afvallen, maar mag je niet fitnessen of hardlopen vanwege gewrichtsklachten of bepaalde spierpijnen? Dan kan zwemmen een goed alternatief zijn om je conditie te verbeteren, fitter te worden en gewicht te verliezen. Daarnaast werk je aan sterkere spieren.

Maar hoeveel kun je eigenlijk afvallen met zwemmen? Vind hier ook tips om zwemmen langer vol te houden.

Zwemmen goede vorm van beweging

Zwemmen is één van de beste vormen van bewegen als je last hebt van hardnekkige blessures, zoals een overbelaste rug of een blessure van heup of de lies. Na fitness, hardlopen en tennis is zwemmen de populairste vorm van sport in Nederland.

De meeste mensen denken dat zwemmen saai is en dat je alleen maar baantjes trekt. Maar zwemmen is allesbehalve saai.Na een uur zwemmen voel je je voldoen, heb je veel spieren gebruikt en heb je echt het idee dat je flink bewogen hebt.

Hoe kun je zwemmen leuker maken

Zwemmen kun je leuker maken door voor jezelf bepaalde doelstellingen te zetten. De eerste keer bijvoorbeeld 6 baantjes zonder pauze, de volgende keer 8 baantjes zonder pauze en dit opbouwen. Op een bepaald moment kun je een half uur zonde pauze zwemmen en nog later zelfs een uur.

Een andere manier om zwemmen leuker te maken is om echt zwemles te gaan volgen. Leer nieuwe slagen, leer je techniek te verbeteren. Een trainer zorgt ervoor dat je net een beetje verder gaat dan dat je in je eentje zou doen.

Voordelen van zwemmen

  • Zwemmen kost niet veel geld per maand. Vaak kun je een strippenkaart kopen. Leszwemmen kost rond de 30 euro per maand.
  • Je hebt alleen een badpak of zwembroek, slippers en een zwembril nodig. Eventueel ook een badmuts als je je haar wilt beschermen.
  • Je lichaam wordt strakker.
  • Je kun bijna geen blessures krijgen.
  • Je conditie gaat met sprongen vooruit.
  • Je krijgt sterkere spieren.
  • Het is heel ontspannend.

Hoeveel kun je afvallen met zwemmen

Met een uurtje zwemmen verbrand je al gauw zo’n 700 tot 750 calorieën. Dat is genoeg om veel vet te verbranden en een strakker lichaam te krijgen.

Als je niets aan je eetpatroon verandert, zul je per maand ongeveer een kilo afvallen. Dit lijkt niet veel, maar het gewichtsverlies is blijvend en je zult je veel lekkerder voelen.

Tips om het zwemmen vol te houden

Hoe kun je het zwemmen langer volhouden? Hoe houdt je je motivatie op peil?

Vind hier een paar tips om zwemmen langer vol te houden.

  • Zet het zwemmen op een vast tijdstip in je agenda. Maar er echt tijd voor vrij.
  • Wissel het zwemmen af. Gebruik verschillende slagen, zwem dan zo snel mogelijk en dan weer eens wat rustiger.
  • Koop een badpak, bikini of zwembad die volledig naar je zin is. Koop hier de mooiste badpakken online!
  • Vind je zwemmen alsnog saai? Kijk dan eens of aquajoggen, aquagym of aquarobics beter bij je passen? Er zijn mogelijkheden genoeg om het zwemmen leuker te maken.

ZWEMMEN ALLEEN IS NIET GENOEG

Als je graag meer dan 3 kilo wil afvallen, lukt dat niet door te gaan zwemmen.  Je zult er een andere methode naast moeten volgen om blijvend meer gewicht te verliezen. Een goede methode om dat doel te bereiken is het 7 x 7 Afslank Receptenboek van Jasper Alblas.  Het boek biedt meer dan 45 gezonde recepten en tips om tot wel 8 kilo per maand af te vallen. Voordeel hiervan is dat je geen honger hebt en futloos bent en dat de verloren kilo’s en vet niet meer terugkomen.

 7x7 afslank dieetboek

Ontdek hier hoe ook jij tot wel 8 kilo per maand kunt afvallen met het 7 x 7 Afslank Receptenboek!

havermout dieet

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten