5 verzadigende maar gezonde voedingsmiddelen!

Ben jij vaak hongerig of op zoek naar iets lekkers? Eet dan deze 5 goed verzadigende voedingsmiddelen!

Heb jij ook van die dagen dat je erg hongerig bent, eigenlijk alles in de koelkast wel kan eten? Niets helpt om van die lekkere trek af te komen en je blijft steeds op zoek gaan. Dat zou kunnen komen omdat je niet de juiste voedingsmiddelen eet gedurende de dag. Het is heel aantrekkelijk om wat junk food, snacks of iets anders zoets naar binnen te werken, maar dit helpt niet om lang vol te zitten en die lekkere trek te vermijden. Van onderstaande 5 voedingsmiddelen is bekend dat ze voor een langer verzadigd gevoel zorgen!

5 verzadigende voedingsmiddelen

Bessen

verzadigende voedingsmiddelen

Alle soorten bessen.  Aardbeien, bosbessen, bramen, frambozen, noem maar op, allemaal zijn ze geschikt! Het geheim is dat ze vezels bevatten, weinig calorieën bevatten en beschikken over fytonutriënten die de vetstofwisseling te verhogen.

Minestrone soep

Deze soep zal heerlijke vullen! De bouillon vult je maag met veel vloeistof, terwijl de groenten je maag met vezels vullen die de spijsvertering vertragen, zodat je lange tijd geen honger zal voelen. Als je het met bonen maakt, werkt het nog beter. Voeg echter geen witte pasta toe aan je soep, hierdoor krijg je juist een piek in je bloedsuikerspiegel en krijg je weer lekkere trek.

Eieren

Eieren bevatten een stof die voorkomt dat je later op de dag een eetbui krijgt. 2 eieren bij het ontbijt kan al helpen om een groot deel van de dag een verzadigd gevoel te hebben. Ook kun je eieren bewaren nadat je ze gekookt hebt tot een moment dat je lekkere trek krijgt. Eet dan het ei en voorkom datje verder of meer snoept dan nodig.

Olijven

Olijven zijn een goede bron van onverzadigde vetten. Het verteren ervan duurt vrij lang en zorgt daarom voor een vol gevoel. Je hoeft niet perse hele olijven te eten, je kunt ook gehakte olijven toevoegen aan salades of sandwiches. Dat is handig voor als je niet echt dol bent op olijven.  

Spinazie

Spinazie bevat veel vezels. Het gebruik van spinazie tijdens de maaltijd zorgt dan ook voor een zeer verzadigd gevoel en is bovendien heel gezond en bevorderend voor de darmwerking. Spinazie kun je zowel vers als gekookt eten of aan een smoothie toevoegen. Toch ben ik zelf voorstander van het verwerken van de gehele bladeren en niet het vermalen ervan. Het verzadigingseffect is dan minder.

WIL JE GRAAG MEER DAN 3 KILO VERLIEZEN IN KORTE TIJD?

Dan is er nu een goed alternatief om eens te proberen. Het Smoothie Afslank Plan van Jasper Alblas biedt gezonde recepten om tot wel 8 kilo per maand aan gewicht te verliezen. Voordeel hiervan is dat je geen honger hoeft te leiden en dat de verloren kilo’s niet meer terugkomen. Ook is het dieet gevarieerd en kom je geen voedingsstoffen tekort. Hierdoor kun je snel en blijvend gewicht verliezen.

smoothie afslank plan

Ontdek hier hoe ook jij tot wel 8 kilo per maand kunt verliezen met het Smoothie Afslank Plan!

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten