Het fruitdieet

Veel fruit eten tijdens het fruitdeet!

Hou je van zoet en suiker en wil je snel wat gewicht verliezen? Dan is het fruitdieet echt iets voor jou!

Tijdens het fruitdieet hoef je geen honger te lijden, want je mag zoveel fruit als je wilt. Wel moet je op bepaalde dagen bepaalde soorten fruit eten en anderen juist laten staan.

Resultaten te behalen met het fruitdieet

Met het fruit dieet kun je snel vrij veel gewicht verliezen. Dit is niet alleen vocht, maar ook 100 gram vet per dag. Doordat je veel vocht verliest, reinig je ook je lichaam van binnen uit en zul je zien dat je huid veel frisser oogt.

Na twee weken wordt het gewichtsverlies iets minder, omdat al het overtollige vocht dan wel verdwenen is.

Nadelen van het fruitdieet

Het fruitdieet kent ook een aantal nadelen. 

  • Zo kun je het niet voor altijd volhouden. Na een week moet je toch echt weer andere voedingsmiddelen gaan eten, omdat je tijdens het fruitdieet amper eiwitten en vetten binnenkrijgt. Eiwitten zijn natuurlijk een belangrijke bouwstof in het lichaam, maar dat geldt ook voor vetten. Je kunt hier dus niet al te lang zonder.
  • Sommige fruitsoorten zijn niet het gehele jaar door verkrijgbaar, waardoor je op zoek moet naar alternatieven. Ga in dat geval niet voor fruit op siroop, want dit bevat extra veel suikers.
  • Ondanks dat je alle soorten fruit mag eten, en de variatie hierin groot is, zijn alle andere voedingsmiddelen niet toegestaan. Hierdoor kan het fruitdieet toch eentonig worden.
  • Als laatst kun je ven teveel fruit een beetje een wee gevoel krijgen. Dit wordt na een paar dagen wel minder, maar erg prettig is het niet.

Wil je meer dan een paar kilo verliezen in korte tijd en geen last hebben van een wee gevoel?

Dan is er nu een goed alternatief om eens te proberen. Het Smoothie Afslank Plan van Jasper Alblas biedt gezonde recepten om tot wel 8 kilo per maand aan gewicht te verliezen. Voordeel hiervan is dat je geen honger hoeft te leiden en dat de verloren kilo’s niet meer terugkomen. Ook is het dieet gevarieerd en kom je geen voedingsstoffen tekort. Hierdoor kun je snel en blijvend gewicht verliezen.

Ontdek hier hoe ook jij tot wel 8 kilo per maand kunt verliezen met het Smoothie Afslank Plan!

Voorbereiding op het fruitdieet

Als je dan toch het fruitdieet wil gaan volgen, is het verstandig een aantal voorzorgsmaatregelen te nemen;

  • Neem altijd vers en rijp fruit. Onrijp fruit is moeilijk te verteren en je lichaam neemt niet alle voedingsstoffen op die erin zitten.
  • Week gedroogde vruchten van te voren. Gedroogde vruchten zijn lastig te verteren, maar daardoor wel goed voor de stoelgang. Het hoeft niet perse, maar wil je het gedroogde fruit zachter maken, dan mag dat.
  • Snijdt de vruchten pas vlak voor gebruik. Veel fruit oxideert (reageert met de lucht) en wordt bruin. Wacht daarom niet te lang met eten van je vruchtensalade.
  • Eet zeker geen eiwitten tijdens het fruitdieet, dit kan de vertering van het fruit erg vertragen.
  • Watermeloen en druiven kun je het best apart eten ze verteren dan het best.

Het fruitdieet zelf

Het fruitdieet bestaat uit zeven dagen. Ben je dan nog niet genoeg afgevallen, dan kun je het nog een keer volgen. Doe dit echter maximaal drie weken! Daarna moet je echt weer eiwitten en vetten gaan eten, omdat je anders tekorten krijgt.

Dag 1

Verdeeld over deze dag mag je twee ananassen of twee kilo aardbeien eten. Aardbeien kunnen eventueel worden aangevuld met appel of peer. Heb je last van aardbeienallergie? Was de aardbeien dan eens in warm water, er vallen dan meer haartjes af. Drink daarnaast minimaal twee liter mineraalwater of thee.

Dag 2

Verdeel over de dag één ananas, drie kiwi’s en 300 gram aardbeien, hier mogen indien je honger hebt twee peren aan worden toegevoegd. Kies voor een bepaalde thee als je last hebt, bijvoorbeeld lindebloesemthee werkt ontspannend en bevordert de afvoer van afvalstoffen.

Dag 3

Neem als ontbijt één papaja en 100 gram gedroogde vruchten, zoals abrikozen, pruimen of vijgen. Als lunch drie kiwi’s met een sinaasappel, een appel en een peer. En neem voor het avondeten tien verse abrikozen of drie perziken. Als je een vruchtensalade van het fruit wil maken, mag je er sinaasappelsap en eventueel wat kaneel of gemberpoeder aan toevoegen.

Dag 4

Op deze dag mag je twee grote mango’s, perziken en druiven tot maximaal één kilo en een banaan. Drink eens rozebottelthee om maag- en darmstoornissen te voorkomen.

Dag 5

Gedurende de hele dag mag je watermeloen eten, met een maximum van drie kilo. Watermeloen mag je vervangen door aardbeien en ananas.

Dag 6

Neem als ontbijt twee glazen sinaasappelsap, en verdeel over de dag één ananas, één papaja en één mango. Is het bessentijd? Dan mag je deze dag aanvullen met 250 gram bessen.

Dag 7

Voeg eens kersen toe!

De laatste dag van het fruitdieet. Het schema is tot nu toe makkelijk vol te houden en zal dat ook blijven. Eet drie kiwi’s en 100 gram gedroogde vruchten als ontbijt.  Maak tussen de middag een fruitsalade van ananas, peer, een granaatappel, een nectarine en een kleine citroen of limoen aangevuld met kersen, appel, verse abrikozen of aardbeien. Deze salade mag maximaal anderhalve kilo wegen. Drink hierbij mineraalwater en vruchtenthee.

 

 

23 Comments

  1. Finy oktober 14, 2013 Reply
    • crashdieet oktober 14, 2013 Reply
  2. Hanne mei 27, 2014 Reply
    • crashdieet mei 27, 2014 Reply
  3. stephanie juni 23, 2014 Reply
  4. crashdieet juni 24, 2014 Reply
  5. Jamila december 30, 2014 Reply
  6. femke april 6, 2015 Reply
    • Eveline april 7, 2015 Reply
  7. femke april 13, 2015 Reply
    • Eveline april 14, 2015 Reply
  8. Thirza mei 11, 2015 Reply
  9. Eveline mei 11, 2015 Reply
  10. Connycrevits juni 4, 2015 Reply
  11. Eveline juni 5, 2015 Reply
  12. Ineke september 13, 2015 Reply
  13. Flappie maart 11, 2017 Reply
  14. Eveline maart 11, 2017 Reply
  15. Jente maart 31, 2017 Reply
  16. Laantjuh mei 24, 2017 Reply
  17. Suzanne juli 20, 2017 Reply
  18. Vinnie augustus 10, 2017 Reply
  19. Jess september 15, 2017 Reply

Leave a Reply

Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten